Framåt slutet av veckan tittar man tillbaka på det man har uträttat och inser att det inte är tillräckligt.

Torsdag. Sista natten ever denna sommaren, sen helg och jag ska vara ledig. Igår kväll var Johan och Nathatlie här och drack vin tills jag var tvungen att åka till jobbet. Ikväll var Carro, Malin och Hanna här och gjorde samma sak. Allt var en snabbis och har dåligt samvete för att jag inte har mer tid för mina vänner. Tid. Önskar att jag hade allt tid i världen. För alltid. Hur blir man odödlig och hur kan man vara på två ställen samtidigt? Och vad gör man när sommaren inte alls blev så som man hade tänkt sig? Jag antar att man gnäller lite och går vidare.

Jag har skaffat en katt till. En liten söt en. Den gnäller så fort man tar på den. Men Loke har roligt i alla fall och jag har inte lika dåligt samvete när jag går ut genom dörren och är borta ett halvt dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback