Hejdå fjäll

I torsdags blev det precis som jag trodde. Jag fick åka till Musiklagret själv och titta på ett elpiano. Pust! Det kändes bara dyrt och det billiga kändes inte bra att spela på. Jag får se hur jag gör.

Fjällvandringen med Johan var uppfriskande och rolig! I fredags när vi kom upp gick vi runt lite och kollade läget. typ klappade jätter och sånt. Sen tog vi 6-stolsliften upp till toppen och gick en väldigt blöt väg ner. Sen fick vi för oss att klättra upp för en svart backe och det var sjukt jobbigt för oss otränade.
I lördags gick vi upp runt sju och bestämde oss för att vandra upp till Städjans topp på ett litet fjäll. Det regnade så sikten var ganska dålig och vi fick knappt någon utsikt. Men det var roligt ändå. Dock gick vi inte hela vägen upp eftersom vi inte såg mer än 100 meter framför oss och vi hade behövt vika av en skoterled för att klättra upp till toppen, så vi tyckte det vore en dum idé. Men varm choklad blev det innan vi gick tillbaka. Väl nere gick vi till  vår lilla lägenhet och bytte kläder, sen gick vi till stallet. Vi hade bokat en ridtur med Örjan. Jag fick rida på en häst som hette Amy och Johan fick en häst som hette Lady Bar. Vi gick runt i vildmarken och tittade på björniden och gamla gårdar. På grusvägarna fick vi trava och galoppera. jag var livrädd när vi galopperade för det var jobbigt att hålla i sig och hästen sprang för fort för sitt egna bästa. Men lite härligt var det allt.
Idag har jag jävulskt ont i rumpan efter den där ridturen och grym träningsvärk. Men det är lite skönt.
 Nu är vi hemma och jag borde plugga. Jag får se. Måste äta först och göra matlåda till imorgon. Så jag får väl sätta igång med det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback